woensdag 11 april 2012

Geef je foto's een titel/naam in Jalbum

Pas kreeg ik de vraag, hoe geef ik nu mijn foto's een naam en hoe laat ik deze zien in Jalbum.

Om te beginnen sla je foto op onder de naam die je wil laten zien.
In dit voorbeeld is het een foto van een heikikker en het is de originele benaming vanuit de camera KK202249, dus heb ik de foto opgeslagen als KK202249-heikikker.

Maak je album zoals altijd.
In dit voorbeeld heb ik zoals altijd Chameleon gebruikt voor mijn slideshow.
Bij andere slideshows kan het dus anders werken of misschien wel helemaal niet.
1) ga naar Chameleon.
2) klik op get tabblad Foto's
3) vink hier de volgende opties aan:
a) Laat afbeeldingstitel zien.
b) File titel
c) Naam
Klik vervolgens op OK en maak je album.

Nu zal je de titel onder de foto zien verschijnen.
Wil je ook de rest van de EXIF gegevens afbeelden onder je foto dan kan dat natuurlijk ook.
Ga wederom naar Chameleon
Kies nu het tabblad metadata.
Vink eerst aan:
1) labels laten zien
2) EXIF

Vervolgens kan je de gegevens aanvinken die jij wil laten zien.
Klik vervolgens weer op OK en maak je album.

Sus6.

1 opmerking:

  1. Hoi Karina,

    ik doe het toch precies zoalsje beschrijft en heb zelfs je voorbeeld ernaast staan. Als ik dan weer kijk staat alles nog precies hetzelfde en veranderd er niks. Ook die vreselijke witte rand om mijn foto's en dus ook geen tekst onder de foto.

    Ik ben te blond denk ik :-(

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen